flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

(går)Dagens ungdom!

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

 
När jag var tonåring (det börjar bli länge sen nu),
så var det typ roligaste vi visste att ta kort med varandra i fotoautomaten på Konsum.
Man fick fyra stycken på rad, och så kom man överens om vilka som skulle få vilka.
Jobbigast var det när man var tre stycken, men då brukade vi göra så att den som hade betalat mest fick två stycken.
Jag har för mig att det kostade 40 kr (fyra guldpengar).
Vi måste lagt ner en mindre förmögenhet på detta.
Det finns verkligen huuuur många sådana här foton som helst i omlopp bland oss vänner som umgicks då.
Åtminstone borde det göra det, om de inte blivit slängda eller borttappade vid flyttar osv.
Själv stöter jag på dem lite här och där när jag kollar igenom gamla lådor när jag är hemma i Nybro.
Dessa är tex från den senaste hemmavistelsen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: