flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Att resa tillbaka i tiden.

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Det är något märkligt med att åka hem.
Så fort jag ser stadsskylten så är det som att jag har satt mig i en tidsmaskin,
och då är det ändå inte så länge sen jag bodde i Nybro.
Man faller så lätt in i gamla roller, på gott och ont.
 
Känslan att cykla hem mitt i sommarnatten över ett folktomt Nybrotorg är svårslagen.
Jag vet inte varför, men jag får en enorm frihetskänsla av det.
Trygghet.
Det är hemma.
En ack så bekant känsla av tristess, kärlek, framtidshopp blandat med nån skön "jag-skiter-i-allt"-attityd.
Låter det konstigt och motsägelsefullt?
Ja, kanske.
Men det är lite det som är Nybro för mig.
De gråa funkishöghusen blandat med sommarblommor.
 
Jag har valt att se sommarblommorna.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: