flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Egenheter.

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Som sambo har jag insett vissa egenheter hos mig själv.
De har visserligen alltid funnits där, men när man inte har en motpol till dem ligger de liksom dolda.
Jag har hela tiden gått runt och trott att jag är fullt normal, att alla gör som jag.
Så är det tydligen inte.
Låt mig bjuda på några exempel.
 
  • Täcket

För mig är det en absolut självklarhet att öppningen på påslakanet ska vara neråt när man sover (och annars också). Är inte täcket åt rätt håll blir jag bananas. For real.

 

  • Örngotten
Öppningarna ska vara utåt på vadera sida när man bäddar. Helst ska naturligtvis alla vara i samma färg, men går inte det ska de åtminstone matcha. Vi har sex kuddar. Martin har en "huvudkudde" och jag en, sen under dessa har vi varsin "andre-kudde". Dessa måste absolut matcha våra respektiva "huvudkuddar". Sen har vi de två kuddarna i mitten (S.k. "mitten/äckelkuddarna"). För mig är de mest där för att det ska bli snyggt när man bäddar, för Martin är de livsnödvändiga för...ja, jag vet inte varför. Men de måste också absolut matcha varandra, helst de andra kuddarna med, men absolut varandra. Dessa vänds med öppningen åt varsitt håll vid bäddningen.
 
  • Skåpsluckor och skåpsdörrar
SKA VARA STÄNGDA! Annars hade de inte funnits. Vi har två skåpsdörrar i köket som typ vägrar stängas. Jag hatar dem. Jag har försökt att förstärka dem med häftmassa, men det funkar inte. Jag tror det är en konspiration. Martin lämnar alltid en av sina garderobsdörrar öppen. Den vänstra. WHYYYY?
 
  • Köksskåpen
Mitt kök är min borg. Allt har sin bestämda plats, och har den för att det är det bästa alternativet. Frågor på det?
 
  • Schampo- och balsamflaskor
Detta är lite märkligt, det erkännes. Jag har väldigt svårt för att slänga schampo- och balsamflaskor. Ni vet när man nästan har slut på schampo och balsam, då köper man ju nytt, för man vill inte stå utan? Men så kommer man hem med nytt, och då tar man av det nya istället. Kvar finns då lite schampo och balsam i de gamla flaskorna, och det är ju dumt att slänga, för tänk om du nångång skulle glömma att köpa schampo och balsam när du handlar... då kommer du tacka din lyckliga stjärna för att du inte slängde de där flaskorna! Nu är jag ju inte en sån som glömmer saker när jag handlar, eftersom jag nitiskt skriver listor, så dessa flaskor med lite på botten försvinner aldrig, utan tycks föröka sig på badkarskanten. Jag har dock blivit bättre på detta.
 
Det där var ett smakprov, trust me, det finns mer att hämta.
Nu när jag ser det såhär svart på vitt (speciellt det där med örngotten) förstår jag att jag verkar lite halvknäppt.
Men va fan, fuck it. Jag tycker vi bestämmer att det är charmigt.
 

 

 

 

Kommentarer

  • Erica säger:

    Det är ju fan skrämmande, att vi stämmer överens på SAMTLIGA punkter. Det är väl ev örngotten då som jag inte är så övernitisk med, men om jag bäddar så lägger jag dom med öppningen utåt, och neråt. Neråt är nog viktigast. Men öppningen på täcket, jag kan inte sova om den är uppåt, på riktigt! Spelar ingen roll hur trött jag är, jag vänder ALLTID på täcket om det av någon anledningen skulle ligga åt fel håll. Även på natten, om jag skulle råkat få täcket på tvären, och vänder det, och öppningen råkar komma uppåt, då vänder jag på hela täcket igen, även om jag halvsover.

    Och jag h-a-t-a-r öppna skåpsluckor. Niklas har börjat lämna ena skjutluckan på spegelskåpet öppet varje gång, jag har börjat smälla igen den så hårt att jag är rädd den ska gå sönder, det är rent provocerande.

    Roligast ändå är nog schampoflaskorna :P Jag tror jag har minst tre av varje i duschen just nu, ev fler balsamflaskor. Balsam tar alltid slut först, det verkar alltid vara mindre i dom, men det är ju något man inte kan tvätta håret utan så om jag kan få ut någon liten skrutt ut dom så får dom stå kvar för ev nödsituationer.

    Betyder detta att jag också är lite knäpp? Eller är vi helt enkelt bara helt rätt bägge två? ;)

    Svar: Sant det där med att örngottsöppningen ska vara neråt! Kan inte fatta att jag glömde skriva det.SÅ skönt att jag inte är ensam!
    Love ya.
    flyingkite.blogg.se

    2012-07-17 | 10:43:42
    Bloggadress: http://ericalirsjo.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Inte mycket att tillägga där , skulle vara schampoflaskorna kanske......bara en stark känsla av estetik

    ;) Kram Ewa

    Svar: Haha jag har som sagt blivit bättre på det där. Martin fick en chock när han var hos mig på Öland, det ska tilläggas att jag även hade en väldigt liten dusch där med, så golvytan var minimal pga alla flaskor. Jag förstod då att jag var tvungen att bättra mig på den punkten om vi någonsin skulle bo ihop.Kram!
    flyingkite.blogg.se

    2012-07-17 | 10:45:06

Kommentera inlägget här: