flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Listan över saker jag inte kan med.

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Den här listan kommer garanterat att utökas allteftersom. Kanske som ett återkommande element.
Jag tänker inte ta upp såna saker som krig och barnporr etc, det goes without saying liksom.
Jag kommer ta upp de där små sakerna, de där vardagssakerna som är som små irriterande nålar som sticker en konstant.
Okej, vi kör.
 
  • Dubbelknäppta kavajer på män
Jag tycker bara att det är så fult. Så 80, och inte in a good way.
 
  • De yttersta skivorna på färdigskuret bröd
Varför finns dom? Förutom min pappa så vet jag ingen som äter dom. Och han är bara dumsnål i det fallet.
 
  • Människor som inte använder deodorant
År 2012 finns det liksom inget legitimt skäl att låta bli, såvida man inte är allergisk mot exakt alla sorter, inklusive de som är ämnade för allergiker. Jag förstår det inte.
 
  • Antalet korvbröd vs korv
Jag vet att det är en klassiker, men det är fortfarande idiotiskt.
 
  • Miniryggsäckar
Min värsta mardröm. Miniryggsäcken skriker ålderskris. Gärna kombinerat med en för kort kjol med spetsleggings, för mycket smink och permenentat hår på en 50:plusare. "Ja, men jag tyckte den var både fräsig och praktisk". Nej, nej och åter nej.
 
  • Buckliga strykbrädor
Jag tillhör inte dem som vill lägga en förmögenhet på strykbrädor. Men då får man en sån där skitbräda med buckligt skumgummi i och kläderna blir ännu värre än innan. Än värre är de där från IKEA som knappt har något skumgummi alls, då blir kläderna rutiga av nätet under. Sweet jesus oh my god.
 
  • Den nya sortens påslakan
Jag saknar den där gamla sorten, ni vet, med två små hål på vadera sida där uppe. Jag kan kanske fatta varför de tog bort dem, av estetiska skäl, men det var ju så praktiskt! Min mamma lärde mig att byta påslakan på det sättet att man trädde in armarna i de hålen, tog tag i täcket och drog. Det går ju inte längre! Nu är det betydligt svårare. För att inte tala om när täcket har kasat ner inuti och man bara vill dra upp det. Icke sa Nicke, det går inte. Det var bättre förr.
 
  • Bomull som fäller
Jag hatar när man tar av nagellack och bomull fastnar på fingrarna. Totalt värdelöst. Jag köper bara bomullspads nu, the days of bomullstussar is goooone. Jag har en kompis som använder trosskydd att ta bort nagellack med. Det är...innovativt.
 
  • Särskrivningar
Jag vet, där kom en klassiker till. Men jag blir på riktigt arg när folk särskriver. Jag avskyr det. Är du osäker - släng in ett bindestreck, det kommer man undan med. Det stannar visserligen inte där, det finns fler exempel på missbruk av det svenska språket som får mig att vilja slåss. Det heter tex inte "dax", det heter dags. Det svider fortfarande lite när jag ser "oxå". Jag har dock gett vika för it-språket som "lol", "iofs", "iaf" och allt det där. Jag har full förståelse för dyslektiker som har problem med stavningen, men jag tycker mig se en kraftig ökning bara det senaste året. Är dyslexi den nya folksjukdomen månne?
 
Sådär, jag tror vi nöjer oss för ikväll, jag är trött.
Och ingen film har det blivit heller.
Men jag och Martin ska se den imorrn.
Han föreslog att vi skulle låtsas att det var kväll (Han börjar jobba kl 15 och jobbar natt),
mörklägga hela lägenheten, käka chips å dipp och dricka cola.
På så sätt så har vi i alla fall en kväll ihop den här helgen.
Han är inte dum den där snubben.
 
Vi sä så.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Erica säger:

    Kul idé :)

    Jag kan få för mig att äta dom där kantbitarna faktiskt, fast jag hatar dom. Men jag gör aldrig en riktig macka av dom, brer bara på lite smör och liksom trycker in den i förbi farten. Och jag rör dom aldrig förren alla andra skivor är slut ;)

    2012-07-21 | 11:58:11
    Bloggadress: http://ericalirsjo.blogspot.com
  • Michelle säger:

    Älskar att du kallar mig inno-vativ!!;) Älskar även att du börjat blogga, gutt!

    Svar: Haha nice save! ;) Det är ju innovativt vettja! Och tack sweet, det är fint att vara tillbaka!
    flyingkite.blogg.se

    2012-07-23 | 19:44:32

Kommentera inlägget här: