flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

...och nånstans satt någon och åt makaroner.

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Igår åskade det hur mycket som helst.
Martin fick för sig att vi skulle vara duktiga och rensa vinden.
Vilket är ganska kul, eftersom jag har velat göra det ganska länge, men det har skjutits på.
Men nu skulle Martin egentligen plugga, så DÅ, då jävlar skulle vinden rensas.
Han är en mästare på att komma på saker att göra när han ska plugga.
Han är aldrig så produktiv som då.
Och eftersom jag ändå ville att vinden skulle rensas kändes det som att det var bäst att passa på
medan han var med på det. Han motiverade det dessutom med att det var bra att få det gjort innan vi flyttade, och allt som rör sig mot en flytt är aces i min bok.
Plugga hinner han göra ändå.
Det blev bra, även om det fortfarande finns en del skit som måste bort, det behövs dock en bil så vi kan ta det bort till tippen. Men det löser sig.
 
Martin kom även på att han skulle ha som mål att göra något produktivt om dagen, för om vi nångång skaffar hus kommer det finnas massa saker att göra hela tiden.
Jag tyckte att det lät skitjobbigt, men att ha det som mål är väl sunt antar jag.
Dessutom tror jag att han var lite hög på sin egen effektivitet under dagen...
 
Dagen innan hade vi bestämt oss för att vi skulle grilla.
Det är en jävla skitsommar, så att vänta på bra väder och spontangrilla är dödsdömt.
Lika bra att bara bestämma sig.
Så det gjorde vi.
Och efter mycket om och men, svärandes över en kol som inte ville glöda, så blev det grillat.
Det var gutt.
 
Jag hoppas att nån satt och käkade makaroner med ketchup och svor över oss i grannskapet.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: