flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

På hög nivå.

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Jag vet inte riktigt varför, men jag kan inte med när människor skriver "på hög nivå".
Mys på hög nivå.
Kärlek på hög nivå.
Avslappning på hög nivå.
Trubbel på hög nivå.
Det är liksom något med påhögnivå-människor som får mig att sucka lite och irriterat säga "åååh". Men jag kan nog inte riktigt sätta fingret på exakt vad det är som stör mig så med det. Kanske är det just överdriften, "vi myser inte bara, utan vi myser verkligen JÄTTEmycket", och sen väntar man sig ett litet skratt på det. Vill man sen dessutom förstärka förstärkningen skriver man "hög" med varsaler (se exempel nedan).
Det är ett överanvänt uttryck, ingen tvekan om saken. På facebook görs t.ex. väldigt mycket på hög nivå. Gärna följt med en smiley som räcker ut tungan med. Jag googlade det och fick 10100000 träffar på 0,33 sekunder, det säger ju en del.
 
 
Är det inte lite förlegat att säga "på hög nivå"? Känns som att frasen har gjort sitt nu. Det är dags att komma på något nytt.
För mig så är det dessutom alldeles för käckt, det sägs liksom med en fånig blinkning.
Käcka påhögnivå-människor.
Nej, fy.
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Måste säga att detta inlägget är ett inlägg på hög nivå!

    Svar: Höhöhö...tack.
    flyingkite.blogg.se

    2012-11-16 | 17:45:18

Kommentera inlägget här: