flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Studiedag

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Minns ni när studiedag innebar en extra ledig dag, bara sådär, då man kunde hänga med kompisar, shoppa eller slappa framför tv:n? Varför skolan kallade det studiedag har jag ingen aning om, för de kan ju inte på allvar trott att någon satt hemma och pluggade då? Trots föräldrarnas ihärdiga påstpåenden att "Jaa, men varför heter det studiedag tror du? Det är för att ni ska kunna passa på att studera lite för er själva!". Yeah, right.
Just idag innebär studiedag för mig att traggla vetenskapsteorier.
Det var bättre förr.
 

Kommentarer

  • saris säger:

    vad tjusigt uppklädd du är förcatt bara va hemma ochbplugga! 10 p,!!

    Svar: Äsch..de här gamla trasorna? Nått jag slängde på mig i förbifarten bara. Men man tackar sweet! Det gäller ju att gå all in när man pluggar tycker jag.
    flyingkite.blogg.se

    2012-11-14 | 10:26:25

Kommentera inlägget här: