flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Då försöker vi igen.

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Snälla, snälla, SNÄÄÄÄLLA låt mig sova en mardrömsfri natt!
Jag har precis gått och lagt mig och bävar för att somna.
Längtar tills imorrn när Martin kommer hem och jag vet att jag kommer få sova bredvid honom igen.
Att vakna kallsvettig med överväldigande ångest i bröstet blir fan så mycket lättare när han är här.
Räknar inte med att slockna än på ett par timmar, men tills dess tänker jag kolla på så mycket sitcom som jag bara kan för att skratt ska vara det sista jag hör innan jag somnar.
Jag har några favoriter som jag kör när jag ska sova, vilka det är går lite i perioder.
Här kommer mina 10 bästa sova-sitcoms genom tiderna (jag har under flera år lidit av mardrömmar och sömnproblem i perioder), utan inbördes ordning:
 
1. Albert och Herberts jul (Kan alla avsnitt utantill)
2. Fawlty towers
3. Ellen (alltså som sitcom, inte talkshowen)
4. Keeping up appearances
5. Pantertanter
6. Black Adder
7. Frasier
8. Stacked (totalt värdelös sitcom med Pamela Andersson)
9. The vicar of Dibley
10. Vänner
 
Bubblare: Spin city och Father Ted
 
Få har hängt med så intensivt och länge som Albert och Hertberts jul och Frasier dock.
Inatt får det nog bli lite Frasier.
Wish me luck.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: