flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

It's a cold world out there

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Dagens inlägg skulle egentligen handla om något helt annat, men i skrivande stund är jag en smula upprörd.
Igår skrev en vän till mig ett blogginlägg på en av Nybros lokaltidningar med uppmaning till insamling av kläder och leksaker till kommande flyktingfamiljer på Lundegårds camping på Öland.
Detta fick oanade reaktioner och fullkomligt exploderade, sidan "avpixlat" länkade hennes blogg och fick galet många kommentarer, kommentarer som skrämmer mig.
De går otroligt hårt åt hennes person, skriver att hon är en dum blond naiv kvinna och gör henne till åtlöje. Detta för att hon vill samla in saker till flyktingfamiljer!
Deras mothugg handlar till största del om att det minsann inte finns några ensamkommande barn i flyktinglägret. Min vän skrev inget om ensamkommande barn, hon skrev om familjer. Varför detta nu skulle vara avgörande. Barn behöver kläder och stimulans vare sig de kommer själva eller i en familj. 
Dessa inskränkta personer behöver inte åka dit med saker, de behöver inte tycka om vad hon gör. Faktum är att de inte ens behöver tycka om henne, men varför i helvette blir de så arga för att hon vill göra något som känns bra och rätt för henne?
Det skadar inte dem, hon åker inte hem till dem och tar deras kläder eller leksaker, hon uppmanar folk till att skänka saker som de inte använder OM DE VILL.
Tydligen irriterar det dem till den grad att det numera (i skrivande stund) har lämnats 578 kommentarer i ämnet. Kommentarer som är så otroligt cyniska, hatiska och framförallt idiotiska.
Att flyktingpolitiken har klara brister må vara hänt, men faktum kvarstår; familjerna är här.
De pratas på denna sida om att min vän får skylla sig själv om hon en dag blir våldtagen av en av dessa flyktingbarn, för hon har uppmuntrat problemet. Och så säger de i nästa andetag att invandrare är respektlösa och ouppfostrade?!
Jag har samtidigt som jag skrivit detta inlägg gett mig in i diskussionen på nämnda sida, och är just nu så frustrerad att jag inte kan få ur mig mer här.
 
Men det är då själva fan, 
är det då så jävla hemskt att någon vill ge dem lite kläder?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: