flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Just det!

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Måste bara berätta om min sjuka dröm jag hade inatt!
Jag drömde att vi var ett gäng som var inlåsta i Kaxgärde, minns främst att mina gamla klasskamrater från grunskolan Elin Ottosson, Johan Haggren och Patrik Ottosson var där, men jag vet att det var fler ur klassen. Med var också min faster och Emeli Englid. Det var lite som Big Brotherhuset, fast istället för att åka ut blev man dödad. Jag kommer ihåg att jag satt ute på trappen och rökte, när jag plötsligt såg svarta figurer flyga runt huset. De blev fler och fler, en del hade hästar, det visade sig att de var vikingspöken och hade hjälmar med horn på huvudet och blå lysande ögon. Naturligtvis blev jag rädd och gick in.
Väl inne sattes tv:n på, och vi hade fått ett uppdrag. Det skulle spelas upp en låt, och vi var tvugna att gestalta vad som sjöngs i låten. Vi hade fått rekvisita till detta. Jag var en av dem som blev uttagna till uppdraget (såklart), och genom fönstrena kunde vi se att vikingspökena fortsatte flyga runt huset utanför. Klarade man inte uppdraget skulle man slängas ut till vikingarna och dö.
Låten som spelades upp var Roger Pontares "Vindarna viskar mitt namn", och vi fick se oss själva på tv:n medan vi utförde uppdraget. De hade liksom klippt in oss i en bild så det såg ut som att vi var i en trädgård. Jag hade nån prinsesskrona á la vikingastyle på mig och satte av någon anledning krukväxter framför ansiktet, för att förstärka trädgårdskänslan. Dock så följde inte tv-Vicke mina rörelser, och jag blev jättefrustrerad och panikslagen. Jag fick ta i jättemycket för att tv-Vicke skulle göra som jag gjorde.
Jag förlorade uppdraget och skulle kastas ut till vikingarna.
Då vaknade jag.
Men drömmen var så detaljerad att jag burit med mig den hela dagen.
Vad kan detta betyda?
Har det något med Nybro Vikings att göra månne?
Eller möjligen den senaste tidens meningsväxlingar med nationalisterna på avpixlat?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: