flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Elefanten i rummet

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Imorgon 07:15 kommer det målare hit som ska invadera vårt hem under några dagar.
Det är inte på vårt initiativ, och därför otroligt störigt.
Tydligen har bostadsföreningen beslutat att alla fönster ska målas, både från insidan och utsidan.
Detta är totalt bullshit, för inte behöver våra fönster målas.
Man kan å andra sidan tycka att det är bra med en bostadsförening som ligger steget före och inte låter det gå till förfallstadiet innan det tas tag i, men här snackar vi inte steget före.
Vi snackar ungefär två-tre mil före. Det ser i princip nymålat ut.
 
Vi fick en lapp i brevinkastet där det stod att det skulle målas och att vi skulle göra vår lägenhet tillgänglig 4-5 dagar mellan klockan 7-16 och dessutom ta ner gardiner och flytta närliggande saker 1½ meter från fönsterna.
1½ meter är ganska mycket i vår lägenhet. Vårt köksbord som är fastskruvat i väggen står max en halvmeter från köksfönstret, och jag tänker då fan inte skruva ner det för att nån föreningspensionär med för mycket fritid har fått för sig att det ska målas hejvilt. No way José och no chance Lance.
 
Men det värsta är att det på våra 59 kvadratmeter ska traska omkring några målare hela dagen och skita ner och störa. Vad fan ska jag prata med dom om?! Kan jag bara ignorera att dom finns där? Hur ska jag kunna göra mina fåniga vardagsgrejer med dom där?
Jag kommer inte ens kunna gå på toa.
Tur att jag ska till Sthlm på torsdag iallafall.
Stackars Martin som jobbar en del natt den här veckan med.
 
JAG VILL INTE.
 
Fan, måste man bjuda på kaffe och sånt också?
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: