flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

No win so far.

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Okej, nikotintuggummin är ju definitivt inte utformade av några rökare.
 
"Syrliga drycker (t.ex. kaffe och läskedrycker) påverkar upptaget av nikotin i munhålan. För att försäkra dig om bästa effekt, bör du undvika dessa drycker ca 15 minuter före Nicotinell tuggummi."
 
Det är ju för fan då man vill röka, tillsammans med kaffe!
Synd att jag både hunnit dricka en halv kopp kaffe och stoppa in ett tuggummi innan jag läste det. Det kändes tungt, för 24 st tuggummin kostar typ 80 spänn, och då vill man fan ha ut full effekt.
 
Jag vet att jag svär en del, men jag är irriterad. Enligt Martin har jag varit lättirriterad idag, och även om det absolut inte har varit medvetet så är jag stressad av bara tanken att slutet närmar sig. Jag känner pressen. Kanske inte så mycket av andra egentligen, utan framförallt från mig själv. Jag vänder taggarna utåt direkt, som att jag måste försvara mig utan att egentligen ha blivit anklagad. Och det är ju såklart klassisk projicering. Det är störigt att veta om det i efterhand, för i stunden har jag inte den självinsikten. Men jag förväntar det ändå av mig själv att jag ska vara så pass medveten och amatörkunnig inom psykologin att jag ska känna igen det omedelbart och slippa utsätta min närmaste omgivning (Martin) för humörsvängningar och fjanterier.
 
Jag hoppas att han kan stå ut med mig under denna tiden, för det kommer nog bli tufft.
Men det tror jag han gör, han är en klippa så.
And I love him, även om han säkert kommer tvivla på det några gånger framöver under denna processen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: