flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Saker jag inte kan med 2

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Ett par grejer har slagit mig igen, nämligen:
 
  • Människor som presenterar sig i imperfekt i telefonen.
    T.ex. "Ja hej detta var Jane Doe" eller "Hej, mitt namn var Jane Doe". Jaha? Vem är det nu då?
 
  • Danska barn på tåg.
    Vanligt förekommande på tågen här i skåne. De är den värsta sorten. Varför? De pratar fult och låter mycket, räcker inte det?
 
  • Arbetsgivare som inte svarar på jobbansökningar.
    Jag har gjort den förnedrande processen det innebär att försöka sälja in sig själv till ert företag, det minsta man kan begära är att ni skickar ett mail där det står "Tack för visat intresse, tyvärr är platsen tillsatt." Varken mer eller mindre. Det kan vara ett färdigskrivet standardmail som används som massutskick, det är skitsamma, men nog fan vill man veta.

 

 

  • Kryptiska statusuppdateringar på Facebook.
    Huuur många gånger har man inte sett statusar som "Åååh jag är så himla ledsen! Varför måste detta hända mig?" Efter detta följer kommentarer som "Gumman vad är det som har hänt? <3" osv, och svaret blir då "Jag vill inte ta det här...". "JAG VILL INTE TA DET HÄR"?! Skriv det inte över huvud taget där då idiot.
Så, nu har jag fått ur mig lite.
Tack.

Kommentarer

  • Erica säger:

    Den sista tillhör samma kategori människor som lägger upp länkar till sin lösenordsskyddade blogg. VAFANVILLDU?! Typ.

    Svar: Indeed.
    flyingkite.blogg.se

    2012-09-04 | 18:44:20
    Bloggadress: http://ericalirsjo.blogspot.com
  • saris säger:

    Micke är bra på sådana statusuppdateringar!

    Svar: Haha sant!
    flyingkite.blogg.se

    2012-09-07 | 18:57:35

Kommentera inlägget här: