flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Jag har åkt dit. Typ.

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Så har dagen kommit, jag har TYP börjat med en diet.
Vissa skulle kalla det en livsstil (många som förljer denna dieten blir halvt maniska), men jag kallar det diet.
Det är LCHF jag snackar om.
Mamma har börjat, och min svärfar är helt frälst.
Vad jag kan utläsa så ska det vara bra för magen och hyn ska också bli bättre.
Detta är mina primära mål, råkar jag sen gå ner några kilon är väl det också okej.
Dock så finns det ett par saker som jag omöjligt kan ge avkall på.
Lök. Jag måste ha lök i min matlagning. Så är det bara.
Choklad. Kom igen, vad är ett liv utan choklad? jag kan skära ner på det, men that's it.
Lättmjölk. Jag kan inte leva utan min lättmjölk. Den är typ 50% av mitt liv och 90% av mitt vätskeintag. Den stannar.
 
Just nu sitter jag och äter mellis bestående av ost, korv, körsbärstomater och majonäs.
Jag har sällan känt mig så onyttig.
Men det ska vara bra säger dom som vet, så då kör vi väl på det.
 

Kommentarer

  • Erica säger:

    Jag gav det en tanke, och ett sparsamt försök, men det gick snart i stöpet... Frukt liksom! Jag kan inte vara utan frukt!

    Svar: Jo, man får äta frukt! I måttliga mängder och gärna med grädde till, fatta grejen, grädde i en diet!
    flyingkite.blogg.se

    2013-04-13 | 16:45:34
    Bloggadress: http://ericalirsjo.blogspot.com
  • Mamma säger:

    Heja Vicke :) men du behöver verkligen inte avstå från lök, det är lök i många av mina recept. Choklad får du också äta, bara den är mörk. Men men, egentligen så får man ju bara äta det som växer ovan jord men så strikt behöver man inta va. Det är bra om man kan avstå från potatis, ris, pasta och bröd. Lycka till. Puss.

    Svar: Ja, det är ju det där med ovan jord som ställer till det med löken... Kommer sakna rotfrukter med måste jag säga. Men jag tänker inte heller följa det så där slaviskt. Och tack tack! Puss!
    flyingkite.blogg.se

    2013-04-14 | 10:58:25
  • Anonym säger:

    Klok mamma du har Victoria . Skippa vitt= socker , ris , pasta och vetemjöl och unna dig 85% choklad så fixar du detta galant :) !! Bengt åt/äter alla grönsaker och två frukter varje dag . Kram svärfarsfru

    2013-04-15 | 22:06:17
  • Mamma säger:

    Du kan visst äta rotfrukter. Jag förstår inte vitsen med att ha med rotfrukter i recepten annars....hm. Bland det godaste vi har ätit är stekt vitkål och sen får den koka in med grädde mums, mos på broccolli o blomkål som du bara mixar med lite creme fraiche o valfria kryddor.
    Lycka till hjärtat/mamsen

    2013-04-22 | 10:25:28

Kommentera inlägget här: