flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Veckohandla

Kategori:

Jag ska inte klaga.
Jag tycker att det är ganska kul att handla.
Jag tycker att det är ganska kul att laga mat.
Men min fantasi är som bortblåst.
Jag är fast i ekorrehjulet matmässigt.
Bläddrar igenom kokböckerna för inspiration.
Problemet är bara att jag gjort exakt samma sak 100 gånger innan, och det är svårt att inspireras av något man sett så många gånger.
Känns som att jag lagar typ fem rätter om och om igen.
Hej dagens i-landsproblem.



Kommentarer

  • Erica säger:

    Känns igen... Jag blir dessutom mest irriterad när jag läser recept för det är alltid minst hälften av alla ingredienser som jag inte har, vilket innebär att jag måste handla så jävla mycket nya saker. Ska man då testa kanske 2-3 nya recept på en vecka blir det en jäkla massa extra i varukorgen, typ luriga kryddor och sånt man inte använder så ofta...

    Så det brukar sluta med att jag lagar min gamla mat ändå ;P

    2013-04-03 | 17:53:14
    Bloggadress: http://ericalirsjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här: