flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

I'm going Ernst.

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Ernst Kirchsteiger lär ha sagt "Man känner sig aldrig så rik som när man plockar ut ett färskt bröd ur ugnen."
Jag är med dig Ernie.
Fast med mig är det storhandling.
Jag älskar att ha en full kyl, frukt i fruktskålarna, de flesta råvarorna att kunna impuls-laga mat eller baka och känna att jag vet att det finns något gott om man skulle bli sugen.
Kanske beror det på den där studietiden då jag levde i en overprized lägenhet utan värme och var pank 98% av tiden.
Jag hittade en fantasi-önskelista jag skrev 2010 som är ganska sorglig, men som också på något sätt är nyttig att läsa. Det var vad jag först skulle köpa när jag fick råd.
Den får mig verkligen att uppskatta the little things.
Här är den:
 
- Rakhyvlar
- Ny fantastisk kamera
- Ny mobil
- Byxor
- Nagellack
- Ny väska (a.k.a. skolväska, som Ida säger)
- Batterier till väckarklockan
- Kött
- God mat
- Akrylfärg
- Frasier-dvdbox
- Köpemat till katten
- NÖJEN
 
Ganska anspråkslösa önskningar, eller hur?
 
Därför känner jag mig asrik när jag har handlat.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: