flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

"Åååå tjejer, åååååå tjejer..."

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Jag är egentligen inte mycket för att ge mig in i genusdebatten.
Jag tycker att man (som kvinna) ska få välja hur man (som kvinna) lever sitt liv.
Själv tycker jag om att baka.
Jag tycker om att fixa och dona i hemmet.
Jag tycker om att pyssla om Martin.
Jag skulle gärna bli hemmafru som tar hand om allt det där; barnen, hemmet osv.
Jag tycker inte att det är ett jobb sämre än något annat.
Jag har en lång bit kvar innan jag kan kalla mig själv för feminist, jag vet inte ens om jag vill det.
Jag är för människor. 
Vi är lika mycket värda, även om vi kanske är bra på olika saker.
För mig är det fria valet det största, och ingen man har hittills hindrat mig från att leva på det sätt jag vill.
 
MEN.
Det går inte att frånse att vi lever under olika villkor.
Ibland är det skrämmande hur lite vi har evolverats.
 
Jag snubblade över en text som var mycket läsvärd:
 
"Varje erbjudande om bostad mot sex, varje besvikelse över att en bjuden drink inte ledde till sex, varje skämt om en avsugning mot att ta hand om disken och varje lovsång till fria kvinnor som tjänar pengar på att älska sex, alla målar de detta budskap på samhällets fasad: kvinna, din kropp är en valuta.
Det samhället tvingas alla kvinnor leva i oavsett hur en väljer."
 
Resten läser du här: http://www.genusfolket.se/samhalle/kvinnokroppens-varde-ett-rabatterat-rum-i-city/
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: