flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

BLT-sandwich

Kategori: Äta bör man

 
Igår kväll smällde jag till och gjorde varsin BLT-sandwich åt mig och Martin.
Nedrans gutt sådär på kvällen när man är sugen på något.
Som vanligt höftar jag lite.
 
Du behöver:
4 st tjocka brödskivor av fransbrödstyp
1 avokado
½ skivad rödlök
några droppar citronsaft
5 st skivor bacon
sallad
2 st skivade tomater
1 dl majonäs
2 dl gräddfil
1½ dl riven parmesan
1 st vitlöksklyfta
salt och peppar
 
This is how we do it:
Ringla lite olivolja i en panna och rosta bröden lite.
Blanda majonäs, gräddfil, parmesan och vitlök. Smaksätt med salt och peppar.
Stek baconen till önskad knaprighet.
Skär lök, tomater och avokado i skivor.
Bred på ett tjockt lager med sås på två av de rostade brödskivorna. 
Lägg på bacon, tomat, lök och avokado i lager ovanpå varandra.
Lägg sedan på salladen och tillsist ytterligare en brödskiva.
För en trästicka eller avbruten grillpinne genom sandwichen så att det håller ihop.
 
Gutt va?
Lycka till!
 
PS. BLT står för "Bacon, lettis and tomato". Nu vet ni.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Fransbröd???
    Lettis????

    Svar: Haha aja, Lettuce och Franskbröd då.
    flyingkite.blogg.se

    2013-01-20 | 18:56:47

Kommentera inlägget här: