flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Flitens lampa vs klant-åsne-arsle 0-1

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

 
Plugga i tvättstugan.
Jag var verkligen på G idag.
3 maskiner tvätt och planer på garderobsrensning, en massa fixande och pluggande.
Allt det där kändes kul.
Tills jag stängde dörren bakom mig för att gå och hämta den sista tvätten.
Jag hann knappt tänka "har jag nycklarna med mig?" innan jag insåg att nej, nej det har jag inte.
Helvettes jävla skit.
Klockan var lite innan tre och martin slutar inte jobba förren 21:00. Jag hade ingen jacka på mig (skulle ju bara till tvättstugan), så tanken på att gå typ tre kilometer till Martins jobb kändes halvaktuellt.
En kompis har dock extranyckel, så det var bara att bita ihop, ringa till honom och berätta vilken åsna man är.
Sjuk tur att jag hade mobilen på mig, för den låg på laddning innan, och jag vet inte varför jag tog med den ens.
Snälla, fantastiske, underbare Alex kom efter tag, men det var en dryyyyg 1½ timme i trapphuset innan dess.
Tack också till Ida som underhöll mig via mobilen en stund!
Dock känns det som att min dag kom av sig.
Jag är inte lika tänd på alla de där sakerna längre.
Men va fan, det är en dag imorgon också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: