flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Hushållsnära tjänster

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Vi är två personer i vårt hushåll.
Två ynka personer.
Ändå känns det som att jag städar jämt.
Det behövs dammsugas i alla fall två gånger i veckan.
Jag säger inte att det alltid händer, men det är heller inget ovanligt.
Jag tänker på alla mina vänner som har småbarn som drar in en massa saker och skräp hela tiden,
hur ofta städar dom?
Det är ju för fan ett heltidsjobb bara där!
Ibland (oftast när jag dammsuger vår svarta ryamatta, ett tips när man är två blonda personer i ett hushåll - köp inte en svart ryamatta) tänker jag på hur otroligt gutt det skulle vara att ha en städare.
Men jag slår bort den tanken ganska fort.
Dels för att det då inte skulle göras eller bli som jag vill ha det, och dels för att jag förmodligen hade städat innan städaren kom.
I det avseendet är jag nog min pappas dotter väldigt mycket.
Pappa är en sån som dammsuger källaren innan sotaren kommer.
 
Men allvarligt, hur ofta städar folk egentligen?
 
PS. när jag bildgooglade på "dammsuga" kom denna bild upp. Det tyckte jag var roligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: