flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Lär känna mig!

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Det cirkulerar en del såna här listor på olika bloggar, så jag snodde åt mig en så ni kan lära känna mig lite bättre.
Plus att det är ego-kul att intervjua sig själv.
Då kör vi:

Du heter: Linnéa Victoria Eriksson
Smeknamn:
Vicke, Vickitickitavi, Vikitoch, Vicitic och Vickan (främst av människor som inte känner mig så väl)
Beroende av:
Cigaretter, Marabou sensation Youghurt & Raspberry, ägg
Vad tror folk om dig?
Att jag är en "Know-it-all"
Stämmer det?
Att jag vet allt? Ja.
Vad säger du för att imponera på någon? Att jag är släkt med Vilhelm Moberg
Hur imponerar man på dig?
Humor, självdistans och självförtroende
Brukar du skratta för dig själv? Ja, vi har väldigt kul tillsammans, jag och jag.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Vad tidigt du var uppe. Jag vet, assyk att jag missade maten." Jag vet inte vad "assyk" betyder.
Var bor du? i Lund.
Trivs du där? Nej.
Äger du några converse: Nej.
Sprit, cider, vin eller öl: Rödvin yes please. En corona kan slinka ner också.                                              Hur svarar du i mobilen: Det beror på vem det är som ringer.
Vem ringde du senast? Martin
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att jag skulle få en ny tid hos neurologen.
Antal timmar sömn inatt: 8½ typ
Sov du ensam: Nix
Brukar du komma i tid: Tyvärr inte, obotlig tidspotimist.
När mår du bra: Söndagar i soffan i pyjamas med Martin, hemkörd pizza och Premier League på tv, i Kaxgärde och bland människor jag älskar.
Hur känner du dig nu: Kaffesugen
Vanligaste färg på dina kläder: oj det vet jag faktiskt inte. Jag tror att jag har mest svarta kläder i garderoben, men jag tror att jag är ganska bra på att variera mig.
Vad tycker du om fötter: jag HATAR fötter. Klarar knappt att röra mina egna.
Vad saknar du: Erica som är i Kanada!
Hade du en bra kväll igår: Ja det tycker jag nog. En alldeles vanlig, bra dag.
Favorit dryck på morgonen: Chokladmjölk
Rakar du benen: ja 
När brukar du oftast gå och lägga dig: 23-24
Vill du hellre ha mail än brev: brev
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Kärlek är väl att ta i. 
Har du spytt offentligt: Fast vad menas med offentligt? Framför okända människor - nej, framför vänner - ja, ute på nått ställe - nej, på et tågs handikapptoalett med vinterkräksjuka - ja.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: oj, massvis med saker! Skulle göra hundratusen expriment med snorren.
Är du nöjd med ditt liv: Helt okej.
Är du bortskämd: mja, nu är jag ju vuxen. Men som barn kan jag kanske ha varit det ibland.
Vad gör du i morgon: Pluggar
Vad är det värsta du vet? Översitteri, utan tvekan.
Vad längtar du till? Till vi flyttar till Karlskrona, resan till London i vår.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja absolut.
Vad använder du för shampoo? Just nu Elvital
En speciell dag du minns: Jag har cp-bra minne så att välja bara ett är svårt, men det första som dyker upp är min och Martins första date och skolavslutningen i nian.
Hur gammal är du: 29
Tycker du om någon just nu? Ja
Du samlar på: Har samlat på Marianne Westmans porslin, orrefors Fuga, tågbiljetterna från när Martin och jag pendlade mellan varandra... Jag samlar på väldigt mycket som betyder saker för mig.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: beror lite på vad det är jag är arg eller ledsen på, men jag säger Ida, Erica, Frida och Johanna.
Har du sovit i din egna säng inatt: Jajemen
Har du strumpor på dig nu: Nej
Är det okej att gråta: Måste man så måste man. Men det finns faktiskt gränser.
När grät du senast: hmm... det var nog någon vecka sen.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: lägga på ny lägenhet
Bär du glasögon eller linser: jomen.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläde? Nej.
Vill du gifta dig: Ja
Vill du ha barn: Absolut
Solar du ofta: Hahaha nehedutack.
Är du bra på att laga mat: ja det tycker jag nog
Hur vig är du: Stelopererad
Är du musikalisk?: I get by.
Vad dricker du helst när du är törstig: MJÖLK.
Tror du på ett liv efter döden: Nej. Det blir nog inte mer än det här.
Tycker du om sushi: Ja.
Vad äter du helst när du ser på film: Chips å dip.
Bor dina föräldrar tillsammans: nej 
Har du tandläkarskräck: Nej inte nu längre. Fick dock ta lustgas när jag var liten, skitkul.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Definitivt ingen morgonmänniska. 
Vilken ögonfärg har du: Blå
Har du någon gång gråtit dej till sömns: ja
Biter du på naglarna: Ja, när jag kollar på hockey.
Röker du: Mjae. Svår fråga i nuläget.
Hur ofta tränar/motionerar du: Jag powerwalkar ett par-tre ggr i veckan om det är fint väder.
Senaste låt du hörde: Dancing with tears in my eyes - Ultrawox

Så, nu är vi BFF.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: