flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

"Men aaallaaaa göööör deeeeet"

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Ponera att du är i ett förhållande.
Ponera att du är relativt svartsjuk.
Ponera att du har minne som en häst.
Ponera att du har en överärlig pojkvän.
Ponera att denne i sin tur kan uttrycka sig lite plumt utan att ens förstå det.
 
Idag sa Martin för andra gången under vårt 2½-åriga förhållande att det bara är normalt (!) att man under ett längre förhållande råkar hångla med någon annan. Detta bör i sin tur inte betyda otrohet (!).
Det händer alla par.
Hur han vet det? Han bara gör det.
Förmodligen har han läst det på Flashback som har hänvisat det till någon källa (möjligen Aftonbladet) som ingen orkat kolla upp eller ifrågasätta.
Men fine, vi säger att det är så. Alla gör det. Är det något man säger till sin partner? Två gånger? I så fall varför?
Första gången han fann det lämpligt att prata om var när vi var alldeles "ny-ihopna" och jag bodde på Öland.
Jag kommer ihåg exakt var jag stod när han berättade detta över telefon (ni vet, hästminne). Det föll inte i god jord då heller, men av någon anledning så tyckte han ändå att det var läge att ta upp det igen.
 
Första gången var jag övertygad om att han försökte öppna upp för något slags erkännande, kroppen frös till is och jag började kallsvettas, men allt han sa var: alltså, jag skulle aldrig göra så mot dig, men jag bara säger att det är sånt som händer! Alltså, inte dig och mig, men alla andra.
 
Jag fattar inte riktigt "hur det bara händer". Ramlar man in i någons mun med tungan före?
 
När han sa det ikväll igen, ca 2 år senare, reagerade jag inte lika starkt, men jag blir fortfarande förundrad över att han fortfarande tycker att det är en så liten grej och något han bara rycker på axlarna åt.
Att han säger det överhuvudtaget reagerar jag inte lika mycket på längre, jag har någonstans lärt mig att han säger sånna där konstiga saker ibland. Jag tror kanske inte att han planerar för att hångla med någon annan och komma undan med det, men fortfarande är det konstigt. Och ännu konstigare är det att han inte på något plan tycks bli det minsta upprörd över denna information. Han ser det mer som något som hör livet och förhållanden till.
 
Jaha.
Ha det så kul på Finlandskryssen nästa helg då älskling.
Hoppas du inte råkar ramla in i nån.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: