flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

Lite sunt hat har väl aldrig skadat någon?

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

Idag har jag vaknat på fel sida.
Eller, jag vaknade hyffsat rätt, men sen har det gått utför.
Är sådär irriterad på det mesta utan att veta varför.
Jag stör mig på fotbollskommentatorn som säger "Fellajni" istället för Fellaini.
Jag stör mig på att han säger "Ju Hart" istället för Joe Hart.
Jag stör mig så pass mycket att om jag hade haft honom framför mig hade jag förmodligen bitch-slapat honom.
Jag stör mig på att tvätt-tiden är för kort så tvätten inte hinner torka i tumlaren.
Jag stör mig på att tvättstugan ligger två hus och hundra trappor bort.
Jag stör mig på att gulan från Martins sedvanliga stekt-ägg-på-macka-med-lös-gula-frukost har torkat fast på tallriken.
Jag stör mig på att jag ser fet ut.
Jag stör mig på att mitt hår bara är...dåligt.
Jag stör mig på att det behövs dammsugas, igen.
Jag stör mig på att jag pluggar så dåligt.
 
Allt detta är såklart små skitsaker och de flesta dagarna i veckan kunde jag inte bry mig mindre,
men just idag sticker allt i ögonen på mig.
Fuck you 16 mars 2013.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: