flying kite

Det jag är mest konsekvent i, är att jag sällan är konsekvent.

News from the weekend

Kategori: Och så går en dag och kommer aldrig åter

I helgen så var jag och Martin och hälsade på mamma och Arne i Vimmerby.
Vi käkade gott, var ute och gick runt sjön som ligger vid deras hus och framför allt;
jag träffade mina kusiner.
Detta låter kanske inte så märkvärdigt, men det var första gången någonsin jag träffade Daniel och tredje gången jag träffade Linnéa.
Eftersom mamma och morbror (samt deras 12 andra syskon) är adopterade så har vi inte vuxit upp tillsammans.
Det är väldigt speciellt att träffa så nära släkt i vuxen ålder.
Min morbror och min moster är tex lika, och mina kusiner Linnéa och Mikaela är otroligt lika.
De har till och med mycket av samma kroppspråk, vilket är intressant eftersom de inte växt upp tillsammans.
Det är också kul att se mamma med ett syskon.
Ovant liksom.
Det får en att fundera på hur det skulle vara om jag helt plötsligt fick ett syskon.
Det är en intressant och spännande situation.
Jag önskar att jag visste mer om min familj på mammas sida.
Jag vet inte ens vad min riktiga mormor hette, än mindre hur hon såg ut.
Men det är roligt att fantisera lite om det.
Jag tänker att eftersom mamma, moster och morbror är ganska lika allihopa så föreställer jag mig att någon av deras föräldrar också såg ut lite som dom.
Det är också svindlande att tänka på hur många kusiner jag har där ute.
14 syskon = många kusiner.
Men nu har jag i alla fall träffat tre av dem.
Synd att inte Mikaela var med också.
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Visst var det kul. Jag tycker mig kunna se en viss likhet mellan dig och Linnéa också faktiskt.

    Ha det gott och hälsa Martin.
    Välkomna tillbaka!
    Puss puss

    2013-03-11 | 11:35:31

Kommentera inlägget här: